Ik heb hulp nodig

De dieren

Stichting de Wei kan jou helpen wanneer je psychische klachten, sociale- of verslavingsproblemen hebt. Geen probleem is te gek en niemand wordt buitengesloten op de boerderij. Met persoonlijke aandacht van een diverse groep begeleiders achterhalen we waar de problemen vandaan komen, en gaan we samen op zoek naar de oplossingen.

Samen met jou zorgen we ervoor dat jij je leven weer zo snel mogelijk en op een goede manier kunt oppakken!

Vragen? of een keer langs komen?

Neem contact met ons op als je vragen hebt of een afspraak wilt maken om een keer langs te komen voor een ontmoeting en een rondleiding.

Problemen

Je kunt bij Stichting de Wei terecht als je last hebt van symptomen die passen bij onderstaande problemen:

Angststoornis

Niet naar school of werk gaan omdat je dat niet meer durft?

Als je een angststoornis hebt ben je iedere dag angstig. Die angst beperkt je in je dagelijks leven en bij activiteiten. Als dat bij jou ook zo is, dan kan het zijn dat je een angststoornis hebt.

Depressie

Een dip kan zo heftig worden dat we gaan spreken van een depressie. Je bent dan weken achter elkaar somber en je hebt nergens zin.

Samen gaan we onderzoeken wat ervoor nodig is om jou te helpen om je weer beter te laten voelen.

Gedragstoornis

Iedereen is wel eens driftig. En iedereen vindt het soms stom als iemand tegen ze zegt wat ze moeten doen. Als jouw boosheid wel heel vaak je dag verpest, dan kan het zijn dat je een gedragsprobleem hebt.

Persoonlijkheidsstoornis

Als je een persoonlijkheidsstoornis hebt zijn jouw emoties vaak extreem heftig. Vriendschappen onderhouden en intieme relaties aangaan is erg lastig.

Als je een persoonlijkheidsstoornis hebt dan voel je je soms erg alleen en anders, omdat het soms wel lijkt alsof helemaal niemand jou begrijpt.

Verslaving

Alcohol en drugs zijn middelen die je stemming veranderen. Misschien gebruik je deze middelen uit nieuwsgierigheid of om te ontspannen.

Ook gokken en gamen kunnen ervoor zorgen dat je je beter voelt.

Het gebruik kan een gewoonte worden.

Je wilt het gevoel vasthouden en dat betekent vaak dat je meer gaat drinken, blowen, gokken of langer gaat gamen.

Autisme

Als je autisme hebt ervaar je de wereld op een heel andere manier. Dat komt omdat de manier waarop je hersenen informatie verwerken anders verloopt dan bij mensen zonder autisme.

Begeleiding kan je helpen leren omgaan met autisme en bepaalde verschijnselen van autisme verminderen.

Dwangstoornis

Iedereen controleert wel eens of de deur goed dicht zit en iedereen vindt soms dat hij vieze handen heeft. Maar als je er de hele dag mee bezig bent en het je behoorlijke in de weg gaat zitten, dan kan het zijn dat je een dwangstoornis hebt.

Psychose

Als je een psychose hebt lopen fantasie en werkelijkheid door elkaar. Jij ziet en hoort dingen die anderen niet zien en hebt het gevoel dat andere mensen jou iets aan willen doen.

Als je een psychose hebt, zie je de wereld anders dan andere mensen.

Trauma

Een trauma komt altijd door een nare gebeurtenis. Voorbeelden daarvan zijn pesten, mishandeling, een ongeluk meemaken, je hebt een ramp meegemaakt, iemand van wie je hield is overleden,

Mensen met een trauma kunnen zo'n gebeurtenis niet goed verwerken omdat dat ze zichzelf bijvoorbeeld iets kwalijk nemen of zich machteloos voelen en de controle zijn verloren.

Zelfbeschadiging

Je snijdt wel eens in je armen omdat je zo je zorgen even kunt vergeten. Of je neemt soms te veel pillen op een dag om je beter te kunnen voelen. Zelfbeschadiging is jezelf opzettelijk verwonden of verdoven omdat je je heel rot voelt. We noemen zelfbeschading ook wel automutilatie.

Uitsluitingen

Helaas is de boerderij niet geschikt voor iedereen. Zo zijn een aantal voorbeelden van beperkingen of problemen die ervoor zorgen dat we niet de juiste zorg kunnen bieden aan. Deze uitsluitingen kunt u hier lezen.