WhatsApp Image 2020-08-28 at 17.04.21.jp

De begeleiding

Op de Boerderij en in de Loods bieden we begeleiding met een team van begeleiders die allemaal jaren ervaring hebben binnen de GGZ en de zorgsector. Er is geen probleem te raar of te lastig. Iedereen die hulp nodig heeft om toch weer deel te kunnen nemen aan de maatschappij, kan terecht op de Boerderij en de Loods.

Bij stichting de Wei;

- Bieden wij zowel individuele als groepsbegeleiding. Afhankelijk van de problematiek en wensen van de cliënt.

- Hebben wij intensief contact met alle andere betrokkene, zowel andere hulpverleners als de ouders.

- Doen wij niet aan wachtlijsten of intake-procedures bij wijkteams. Omdat wij uit ervaring weten dat hulp soms snel moet komen om erger te voorkomen.

- Verwelkomen wij andere hulpverleners op de Boerderij of in de Loods om hier gesprekken te voeren. Hierdoor zijn de communicatielijnen korter en kunnen we sneller stappen zetten.

- Halen wij onze cliënten thuis op. De eerste stap om uit huis/bed te komen is soms lastig, doordat we de cliënten op komen halen wordt dit probleem opgelost.

- Is het laagdrempelig. In eerste instantie moet niks. Maar door het werken in een team en het verzorgen van de dieren ontstaat er binnen een paar weken het verantwoordelijkheidsgevoel waardoor de cliënten begrijpen dat sommige dingen nodig zijn om te doen.

​​

- Helpen wij onze jongeren verder, door naar een opleiding of werk. Vaak blijven ze na de begeleiding bij ons terugkomen voor de gezelligheid, om huiswerk te maken of voor steun en toeverlaat.

Want stappen zetten is makkelijk, maar volhouden een stuk lastiger.